Blender 3.4 - omówienie

Utworzony przez Jan Karkoszka, dnia 14.12.2022
 590    0
Blender 3.4 - omówienie
Dostaliśmy piękny prezent na święta Blendera 3.4 - w pięknie zapakowanej paczce znajdziemy między innymi Path Guiding który pomoże nam w renderowaniu sceny, Auto Masking z nowymi metodami maskowania do użycia w trybie rzeźbienia i malowania, UV & Chill z nowym pędzlem do poprawienia jakości siatki UV na naszym modelu, nowe nodes w Geometry Nodes, oraz wiele pomniejszych zmian i usprawnień.

Blender Path GuidingBlender Path Guiding

Path Guiding
Narzędzie wykorzystujące bibliotekę Intela Open Path Guiding Library, która wspiera procesor i redukuje ilość szumów przy renderowaniu silnikiem Cycles. Teraz blender będzie efektywniej przetwarzał obliczania odbicia światła co przełoży się na czas i jakoś renderowania. Dogłębniejszy opis znajdziecie na Cycles Path Guiding 


Auto Masking
Od teraz możemy użyć automatycznego maskowania w trybie rzeźbienia i malowania, doszły opcje podzielone na "cavity", "viewpoint" i "area". Teraz w łatwy sposób uzyskasz większą kontrole nad obiektem - przykładowo zrobiłeś ładny posąg ale właśnie spadł śnieg i chciałbyś umieścić go u siebie? Nic prostszego w automatycznej masce użyj opcji opartej na kącie widzenia. Więcej o maskowaniu znajdziesz na wiki Auto MaskingPrzykładowe użycia Auto Maskingu: View NormalArea NormalCavity.


UV & Chill
Nowy pędzel oparty na geometrii który pomoże Ci poprawić mapowanie UV. Sam edytor UV dostał parę nowych opcji, takich jak Non-uniform grids, Pixel spacing, Draw grid on top of the image. Dostaliśmy także opcję obracania całego UV po osiach lub wyrównywania i obracania tylko do wybranych punków.


Geometry Nodes - Viewer Node
Jeden z paru nowych i przydatnych nodów w Geometry Nodes który wizualizuje nasz obiekt, możemy użyć go w dowolnym miejscu naszych nodów, nie wpływa on w żaden sposób na końcowy rezultat. 


Sample UV Surface Node
Drugi nowy i ciekawy node które otwiera przed nami spore możliwości - pobiera on zawartość naszego obiektu i umieszcza ją na naszym UV.

Dodatkowe Geometry Nodes
Doszło także 5 nowych Mesh Nodes, 3 Curve Nodes, 6 General Nodes, 


Grease Pencil Fulfill
Narzędzie Fill zostało ulepszone o nowe możliwości i skróty. Dzięki niemu teraz w łatwy sposób wypełnisz luki w swoim obiekcie 2D. Uzyskaliśmy także dostęp do nowego modyfikatora Outline, który dodaje nam możliwość  obrysowania naszego obiektu.

Jest jeszcze masa pomniejszych zmian które już pewnie zauważyliście, ale nie wpadło Wam do głowy, że zostało to zmienione, np. blender pokazuje teraz w Outlinerze dokładną ilość obiektów, a nie zamyka licznik na 99+. Więcej zmian znajdziecie Blender wiki Release Notes 3.4.

Komentarze

This site is protected by ReCaptcha and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Brak komentarzy...

Kategorie

Quixel  0
Blender  3
Unity  0
Flutter  5
Ogólne  3