Blender 3.3+ Hair Curves - nowy sposób na łatwe tworzenie włosów (podstawy)

Utworzony przez Jan Karkoszka, dnia 28.12.2022
 589    0
Blender 3.3+ Hair Curves - nowy sposób na łatwe tworzenie włosów (podstawy)

W tym artykule wyjaśnię jak wygląda nowy system tworzenia włosów, który został zaimplementowany od blendera 3.3 wzwyż.


Blender Hair


Za obiekt testowy posłuży nam Suzanne, którą postaramy się zmodyfikować o nasz system włosów. W tym celu dodajmy sobie na scenę naszą małpkę i obiekt włosów (zaznaczamy Suzanne - Shift+A - Curve - Empty Hair). Do Suzanne dopisał się nowy obiekt - “Curves”, który będzie odpowiedzialny za włosy.


Następnie przechodzimy do Sculpt Mode tego obiektu (zaznaczamy go - Ctrl+Tab - 6).


Blender Hair


Po przejściu na Sculpt Mode, mamy dostępnych kilka opcji do wyboru. Zaczniemy samej góry:


  • Selection Paint - służy do nakładania maski, która pozwala wybrać "aktywne" włosy, które następnie możemy modyfikować. Reszta pozostanie nietknięta przez nasze narzędzia.
  • Add - jak sama nazwa wskazuje - pozwala dodawać włosy. Możemy tutaj edytować takie parametry jak: ilość dodawanych włosków, ich częstotliwość dodawania, długość, odstępy między nimi.
  • Delete - posłuży do usuwania włosów. Możemy do tego użyć podobnych parametrów co w poprzedniej opcji - Add.
  • Density - pozwala na równomierne rozkładanie gęstości włosów, wystarczy ustawić parametr Distance Min (Shift+R) i Count Max.
  • Comb - tutaj mamy grzebień którego będziemy używać do “czesania”, czyli wyginania naszych włosów.
  • Snake Hook - narzędzie służące do złapania, rozciągnięcia i wyginania włosów.
  • Grow/Shrink - służy do powiększenia lub zmniejszenia długości włosów.
  • Pinch- przyciąga wszystkie włosy w zasięgu do centrum pędzla (przydatne gdy tworzymy np. kok).
  • Puff - praktycznie przeciwieństwo Pinch, posłuży do odpychania włosów.
  • Smooth - wygładzi nam włos.
  • Slide - użyjemy go gdy będziemy przesuwać włosy po naszym obiekcie.


Blender Hair


Teraz tylko musimy utrwalić wiedzę i przyzwyczaić się do edycji włosów. Twórz nowy obiekt i działaj! Pamiętaj aby na samym końcu przypisać materiał włosom i wybrać specjalnie przygotowany do tego Surface - Hair BSDF.


Blender Hair


W następnym artykule dotyczącym włosów pojawią się nowe Geometry Node, z pomocą których uzyskamy jeszcze lepsze efekty. Zaimportujemy także nasz obiekt włosów do UE5 i spróbujemy go animować.


Komentarze

This site is protected by ReCaptcha and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Brak komentarzy...

Kategorie

Quixel  0
Blender  3
Unity  0
Flutter  5
Ogólne  3