Role grafika w zespole GameDev

Utworzony przez Jan Karkoszka, dnia 11.11.2022
 10849    0
Role grafika w zespole GameDev
Czy grając w gry komputerowe zdarzyło Ci się zastanowić nad powstawaniem graficznej strony danej produkcji? Chcesz spróbować swoich sił przy tworzeniu gier, ale nie wiesz od czego zacząć? Jest sporo profesji graficznych bez których żadne dzieło nie powstanie - postaram się omówić kilka z nich.

Grafika 3D

Interesuje Cię świat przedstawiony w grze? Chcesz pomóc go wypełnić i dodać coś od siebie? - Dobrze trafiłeś.

Prop Artist 

Do Twoich obowiązków będzie należało wymodelowanie pomniejszych elementów otoczenia w grze. Będziesz pracował nad obiektami które wypełnią przestrzeń - np. stoły, krzesła, szafki, stojaki na broń a także samą oręż, która będzie później wykorzystywana przez postacie. Nuda Cię tu nie dopadnie, a każdego dnia czeka na Ciebie inny zestaw elementów do zrobienia.

Prop Artist

Environment Artist

Modelowanie większych obiektów znajdujących się w świecie to będzie twoja codzienność, a tworzenie otoczenia - chleb powszedni. Praca zaczyna się od wymodelowania prostych budynków, a kończy tam gdzie wyobraźnia nie sięga. Tworzenie zamku otoczonego murami to dla Ciebie nic nowego.

Environment Artis

Character Artist

Jak sama nazwa wskazuje, będziesz odpowiedzialny za wyrzeźbienie postaci, całej fauny a także potworów.

Character Artist

Grafika 2D

Zastanawiasz się może skąd graficy 3d mają pomysły na te potwory? Otóż grafik 2d najpierw przedstawia swój koncept, a na jego podstawie wykonywana jest później bestia. Designer może zająć się także całym interfejsem do którego ma dostęp gracz.

Concept Artist

Jesteś kreatywny a rysunek sprawia Ci przyjemność? To coś dla Ciebie! Przygotujesz tutaj koncepty przeróżnych elementów (od wyposażenia lokacji, po postacie i potwory), które zostaną później odwzorowane i trafią do gry jako model 3d. Wystarczy Ci kartka papieru i parę kredek, a już możesz działać w tym kierunku!

Concept Artist

UI/UX Designer

Tutaj zajmiesz się całym widzialnym interfejsem użytkownika. Wszystkie elementy widoczne na ekranie, takie jak menu główne, będą do Twojej dyspozycji.

Texture/Material Artist

Do Twoich zadań będzie należało przygotowanie tekstur i materiałów które zostaną wykorzystane do przyozdobienia modeli i świata gry.

Texture Artist

Obecnie dominującym i darmowym programem do grafiki 3D który Cię zainteresuje jest: Blender. Do grafiki 2D z darmowych produktów możesz wykorzystać: GimpFigma ,PhotopeaMateriały i tekstury stworzysz dzięki Pakietowi Quixel.

Mam nadzieję, że jakaś profesja z powyższych Cię zainteresowała. Teraz bierz ołówek/myszkę do ręki i działaj. Rozwijaj swoją pasję - bo nie ma na co czekać.

Komentarze

This site is protected by ReCaptcha and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Brak komentarzy...

Kategorie

Quixel  0
Blender  3
Unity  0
Flutter  5
Ogólne  3